veelgestelde vragen

We hebben hier een overzicht van de meeste gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen of wil je toch wat meer toelichting? Stuur gerust een mail via het contactformulier of naar info@elektrischemuis.nl

Ik zie een terrariumbal of kaartstandaard die uitverkocht is. Komt deze nog terug?
Deze producten zijn handgemaakt en daarom is er overal maar 1 van. Uiteraard vullen wij de voorraad wel weer aan en gebruiken wij soms figuren die eerder in een bal of op een kaartstand hebben gestaan, maar omdat de opbouw van de omgeving altijd anders is komt deze er altijd als nieuw product op te staan.
Maken jullie ook terrariums of kaartstandaards op aanvraag?
Dit kan soms wel, maar helaas is dat niet altijd mogelijk. Wij zijn afhankelijk van welke figuren wij kunnen bestellen en leverbaar zijn. Sommige Pokémon bestaan geen figuren van of zijn van mindere kwaliteit. Denk bijv. aan de oude Tomy figuren die soms aparte vormen hadden en dat vinden wij zonde om te gebruiken. Dit omdat wij bang zijn dat wij jou als koper niet de kwaliteit kunnen leveren die je mag verwachten.

En met sommige Pokémon of Animé figuren zoals van One Piece bestaan er soms alleen figures die al snel in goede kwaliteit veel geld kosten. Het is dan wel mogelijk daar een kaartstandaard mee te maken, maar de kosten worden dan ook hoger want met een figure van €40 kunnen wij uiteraard geen kaartstandaard leveren voor €20. Maar dit laten wij altijd eerst weten.

Je mag altijd een bericht sturen met welk figuur je er graag op wilt en dan kunnen wij kijken of wij iets kunnen betekenen voor je.
Staan jullie ook op events?
Wij zijn inderdaad op beurzen en markten te vinden. In de agenda kun je vinden wanneer en waar dit zal zijn.
In de agenda staat er soms onder voorbehoud. Waarom staat dat daar?
Dat is omdat sommige beurzen een selectieprocedure of wachtlijst hebben. Wij hebben dan wel ingeschreven, maar moeten de toezegging nog afwachten.
Zijn de producten ook te bestellen en af te halen op een beurs of markt?
Ja dat is mogelijk. Geef bij het bestellen als verzendoptie aan dat je het op een beurs wilt ophalen. Op de volgende pagina bij het invullen van je adres staat onderaan ook “bestelnotities”. Daar kun je aangeven op welke beurs (en eventueel welke dag met meerdaagse beurzen) je het op wilt halen. Let op: Dit kan tot 24uur voor de eerste beursdag begint zodat wij het item apart kunnen houden! Dat is omdat wij tijdens een beurs niet de bestellingen in de gaten kunnen houden en de voorraad snel kan wijzigen vanwege beursverkopen.
Ik wil de plushies zelf ook haken. Komen hier ook patronen van?
Van sommige plushies willen wij ook digitale patronen uit gaan brengen. Wij zijn nog aan het kijken hoe wij deze via de site aan kunnen bieden, maar willen dit in de toekomst sowieso gaan doen.
Zit er een copyright op de afbeeldingen en prints?
Alle afbeeldingen zijn eigendom van de Elektrische Muis en mogen niet zonder toestemming gebruikt worden. Helaas zien wij steeds vaker dat er werk van andere artiesten gebruikt wordt om te drukken op eigen producten waaronder mokken, shirts, tassen en tegels. Mochten wij zien dat 1 van onze afbeeldingen geheel of gedeeltelijk toch daar voor gebruikt wordt zonder toestemming dan zullen wij een schadevergoeding of het afdragen van de winst eisen door middel van artikel 97 van het Burgerlijk Wetboek.
Zijn de prints ook digitaal verkrijgbaar?
Binnenkort gaan wij digitale downloads proberen aan te bieden. Let op: Deze zijn alleen om zelf uit te printen en niet om op eigen producten te drukken. Mochten wij zien dat 1 van onze afbeeldingen geheel of gedeeltelijk toch daar voor gebruikt wordt zonder toestemming dan zullen wij een schadevergoeding of het afdragen van de winst eisen door middel van artikel 97 van het Burgerlijk Wetboek.
Ik wil toestemming om een afbeelding van jullie gebruiken voor 1 van mijn eigen producten. Is dat mogelijk?
Je mag altijd een bericht sturen zodat wij kunnen kijken of we een licentieovereenkomst kunnen opstellen voor de betreffende afbeelding. Hou er rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn, dat wij altijd het auteursrecht behouden en zelf kunnen bepalen op welke producten de afbeeldingen wel of niet gebruikt mogen worden.
Wat is de status van mijn bestelling?
Zodra je besteld hebt krijg je een mail met een PostNL track&trace link. Zo kun je je pakket via de site of via de PostNL app volgen. Heb je niks ontvangen? Kijk voor de zekerheid even in je spamfolder. Ook daar niks te vinden? Dan is er misschien iets mis gegaaan met de mail. Stuur even een bericht met je ordernummer en/of adres en dan zorgen wij dat je alsnog je track&trace info krijgt.
Ik wil toch een ander bezorgadres of heb een fout gemaakt met mijn adres. Wat nu?
Stuur zo snel mogelijk een mail naar info@elektrischemuis.nl. Dan kunnen wij dit nog proberen aan te passen. Het is helaas niet mogelijk om dit zelf te doen.
Wat is de levertijd?
Over het algemeen zeggen wij op werkdagen voor 15:00uur besteld dezelfde dag verzonden. Daarna ligt het in handen van PostNL. Meestal duurt het 1 á 2 werkdagen voor de bezorging, maar rond de feestdagen is het handig rekening te houden met een iets langere levertijd.

Wij willen binnenkort ook digitale producten gaan aanbieden. Deze komen dan direct per mail.
Wat zijn de verzendkosten?
Het hangt af van de grootte van je pakket. Dit wordt automatisch berekend om te zien of het in een brievenbusdoosje of pakket past.
Een brievenbusdoosje kost €4,15 en een pakket €6,95. Als je het verzekerd verzonden wilt hebben kost het €8,90 en ben je tot €500 verzekerd.
Bestel je voor €150 dan zijn de verzendkosten gratis!
Er is iets fout gegaan met de betaling. Wat nu?
Controleer eerst of er een bedrag is afgeschreven van je rekening. Is dit niet het geval en heb je wel een bestelbevestiging gekregen neem dan even contact op.

Dan kun je het handmatig overmaken onder vermelding van je ordernummer naar NL17KNAB0507024516 tnv De Elektrische Muis en zetten wij het in het systeem als betaald en gaan wij je order verwerken.
Ik wil mijn product graag ruilen of retourneren. Kan dat?
Geen probleem. Je hebt een wettelijk bedenktermijn van 14 dagen na ontvangst om je producten te ruilen en/of retourneren. Hier zitten wel een aantal voorwaarden aan waaronder dat de producten nog in originele staat moeten zijn. Kijk voor alle informatie over ruilen en retourneren op deze pagina:
https://elektrischemuis.nl/refund_returns/
Waar kan ik mijn account of bestellingen in zien?
Dat kan via deze pagina en onder op iedere pagina in het menu staat ook het kopje met “Mijn account”