Voorwaarden voor ruilen en retourneren

Ruilen

Wil je jouw artikel omruilen? Binnen 14 dagen vanaf het moment dat jij je artikel ontvangen hebt is dit mogelijk. Bekijk op de site of het product wat jij zoekt op voorraad is en laat via info@elektrischemuis.nl of via het contactfomulier weten tegen welk product het geruild moet worden.

RETOURNEREN

Wil je graag een artikel terug sturen? Dat kan. Je hebt na ontvangst 14 dagen de tijd om ons op de hoogte te stellen dat het artikel retour moet. Dit kan via info@elektrischemuis.nl of via het contactfomulier. Vergeet niet je ordernummer te vermelden. Wij proberen dit zo snel mogelijk te beantwoorden. Wanneer wij jouw e-mail hebben beantwoord dan heb je nog 14 dagen (incl zaterdag en zondag) de tijd om de bestelling te versturen naar ons. 

Er zijn wel een aantal voorwaarden voor de retourzendingen.

  • Meld altijd eerst o.v.v. je ordernummer dat je een artikel retour gaat sturen. Dit kan via info@elektrischemuis.nl of via het contactformulier.
  • Stuur je retour altijd met track&trace en stuur deze code naar ons. Neem met dure pakketten niet teveel risico en stuur het verzekerd op! Dit kost vaak maar €1,95 extra.
  • Je hebt 14 dagen de tijd om je retour te melden;
  • Producten dienen onbeschadigd te zijn. We kunnen alleen producten accepteren die zich in dezelfde staat bevinden als waarin ze zijn verzonden. We kunnen de retourzending van een product weigeren als het beschadigd is. Mocht het binnen gekomen zijn met schade maak dan altijd even een foto. En maak voor de zekerheid ook even een foto hoe het product er uit ziet voordat je het retour stuurt. Zo weten wij dat mocht er schade ontstaan zijn bij het transport het niet aan de verzender ligt mits het weer goed ingepakt is.
  • De kosten voor het retour sturen van jouw pakket zijn voor eigen rekening tenzij wij een fout hebben gemaakt.
  • Producten dienen goed verpakt te worden zodat deze onbeschadigd aan komen.
  • Retourneren is geheel op eigen risico.

TERUGBETALING

Zodra wij de geretourneerde producten terug krijgen starten wij het proces om terug te betalen. Hier krijg jij ook bericht van. Vaak duurt het een paar werkdagen voordat het geld terug gestort is, maar dit kan tot maximaal 5 werkdagen duren, afhankelijk van jouw gekozen betaalmethode. Dit komt omdat Mollie een aantal dagen verwerktijd heeft. Verzendkosten voor het retour sturen worden niet vergoed tenzij wij een fout hebben gemaakt met het geretourneerde product.

Let op: De verzendkosten worden alleen terug gestort als de hele bestelling retour komt. Als jij een gedeelte terug stuurt krijg je alleen het bedrag van het product dat retour komt.

Heb je vragen betreffende ruilen of retourneren over een gekocht product laat het ons weten via info@elektrischemuis.nl of via het contactformulier.

ANNULEREN

Heb jij een product besteld maar heb je spijt van je aankoop? Er is een mogelijkheid tot annuleren. De enige voorwaarde is dat het product nog niet verstuurd is om dit kosteloos te annuleren. Laat dit weten via info@elektrischemuis.nl of via het contactformulier en vermeld je ordernummer. Dan zorgen wij dat jouw order geannuleerd wordt en het eventueel al betaalde bedrag incl. verzendkosten terug gestort wordt. Omdat de terugbetaling via betaalplatform Mollie gaat en niet door onszelf duurt het een paar werkdagen voordat het geld terug gestort is, maar dit kan tot maximaal 5 werkdagen duren, afhankelijk van jouw gekozen betaalmethode.

Is het product wel al verzonden dan heb je alsnog 14 dagen de tijd om het retour te sturen. Dan komen de kosten voor het retour sturen wel op eigen rekening.